SUPER FOODS Quinoa

_ARA9832Uwielbiam eksperymentować w kuchni i poszukiwać nowych smaków. Moim niedawnym odkryciem jest quinoa zwana również komosą ryżową. Jeżeli interesujesz się zdrowym żywieniem, produkt ten koniecznie musi się znaleźć w twojej kuchni. Komosa ryżowa jest niesamowicie zdrowa, bogata w białko, witaminy i zalicza się ją do tak zwanych światowych super foods. Znajdziecie w niej między innymi:

– żelazo
– magnez
– cynk
– miedź
– potas
– mangan
– witaminę E
– witaminę B1
– witaminę B2
– witaminę B6
– kwas foliowy
– przeciwutleniacze (antyoksydanty)

Dodatkowo ziarna nie zawierają glutenu, dlatego polecane są szczególnie dla osób zmagających się z celiakią. Zawiera również sporo cennego błonnika, zmniejsza ryzyko cukrzycy oraz obniża stężenie cholesterolu. Indeks glikemiczny wynosi tylko 35, dlatego jest produktem polecanym dla osób walczących ze zbędnym tłuszczykiem 🙂 Ziarna komosy zawierają saponiny, które naturalnie chronią roślinę dzięki czemu nie stosuje się do jej uprawy pestycydów i innych chemicznych środków ochronnych. To właśnie dzięki nim komosa wykazuje działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne i immunostymulujące. Jedynym minusem saponiny jest to, że nadaje ziarnom lekko gorzkiego posmaku. Aby jednak się go pozbyć należy ziarna przed przygotowaniem wypłukać w zimnej wodzie. Quinoa z powodzeniem może zastąpić ryż czy kaszę. Dodawać ją można do sałatek, gulaszy oraz różnego rodzaju mięs czy nawet deserów. Komosę gotujemy w proporcji 1:2 (komosa-woda), gotowa jest w ciągu 15 minut. W sklepie znajdziecie różne kolory komosy białą, czarną lub czerwoną. Ja najczęściej wybieram mieszankę tych wszystkich kolorów, sprawia, że danie wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie. A ty jakie masz ulubione danie z użyciem quinoi?

_ARA9815 _ARA9823
_ARA9844 _ARA9887m
_ARA9893 20150709_194856-2
_ARA2050 _ARA2020

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*