Jak wyrobić nawyk zdrowego odżywiania i nawadniania organizmu!

_ARA8058Jak ważne jest zdrowe odżywianie i nawadnianie organizmu? Po 35 roku życia zwalnia metabolizm, po 40 mam wrażenie, że zupełnie stoi w miejscu 😉 Pamiętam cudowne czasy nocnego podjadania, zajadania się lodami, czekoladą bez większego uszczerbku na figurze, niestety czasy te odeszły gdzieś w daleką niepamięć. Za to mam w sobie większą samoakceptacje, nic już nie muszę, a chcę, mam większą wiedzę i bardziej chcę być niż mieć. To ogromny przywilej radości i spokoju jaki zdobywasz po czterdziestce. Więcej czuje, dbam o swoje emocje, przyjemności i jakość życia. Moja dieta również musi iść ze mną w parze, bo kremy i sam sen już nie wystarczą, aby dbać o wielki mechanizm jakim jest ludzkie ciało.

Uwielbiam eksperymentować w kuchni, próbować nowych smaków. Przez ostatnie lata dbania o to co ląduje na moim talerzu, nauczyłam się jak rozpoznać dobre i zdrowe jedzenie, a co oznacza śmieciowe jedzenie i jak ono wpływa na wygląd. Wiem co powinnam jeść, co mi służy, jakie składniki łączyć ze sobą. Jednak największy problem mam z regularnymi posiłkami. Moja kochana bliska mi osoba ułożyła mi fantastyczny jadłospis rozpisany z przepisami, z kalorycznością, doborem odpowiedniej ilości białka i witamin. Do tego wszystko oparte na składnikach, które uwielbiam! Plan obejmuje 5 posiłków w ciągu dnia, które są dla mnie zupełną nowością. Do tej pory jadam 3 – 4 posiłki, 5 wydawało mi się nie do przezwyciężenia. Jednak przy odpowiednim doborze ilości posiłku i odpowiednich godzin rozłożonych w ciągu dnia można je wszystkie spokojnie zmieścić. Aby wspomóc i wyrobić nawyk zdrowego i regularnego jedzenia zainstalowałam w telefonie dwie aplikacje. Jedna pilnuje godzin posiłków, druga przypomina o wypiciu odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia.

REGULARNE POSIŁKI I ZDROWE ODŻYWIANIE

Regularne jedzenie pięciu posiłków, w odpowiednich odstępach czasu przyśpiesza metabolizm, chroni przed spadkiem poziomu glukozy we krwi, zapobiega przejadaniu, dodaje energii, dba o nasz dobry humor, poprawia pamięć i koncentrację. Aplikacja którą wybrałam to:

unnamedMEAL REMINDER

Jest prosta w obsłudze, elastyczna – jeśli zaczniesz śniadanie o innej porze, łatwo zmienisz kolejne godziny. Aplikacja dźwiękiem sygnalizuje czas posiłku. Abym miała czas na przygotowanie jedzenia ustawiłam przypominanie z pół godzinnym wyprzedzeniem.

NAWADNIANIE ORGANIZMU

O odpowiednim nawodnieniu dużo mówi się w ostatnim czasie. Ale czy tak naprawdę wiesz jakie korzyści przynosi dostarczanie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia? Przede wszystkim pobudza metabolizm, co za tym idzie lepiej trawisz, pomaga obniżyć cholesterol, poprawia funkcjonowanie wątroby, wypłukuje toksyny, redukuje cellulit, nawilża skórę, poprawia jej elastyczność, zwalcza zmęczenie, pomaga we wzroście czerwonych krwinek. Dodatkowo zmniejsza zachorowanie na raka okrężnicy, pęcherza a nawet raka piersi. Poprawia wydolność organizmu oraz funkcjonowanie serca zmniejszając ryzyko zawału aż o 41%! Poprawia funkcjonowanie nerek, wspomaga wzrok, zwalcza gorączkę oraz skurcze mięśni. Pamiętaj jednak, że jak we wszystkim liczy się umiar. Ilość dostarczanej wody uwarunkowane jest naszym wiekiem, wagą, aktywnością fizyczną, trybem życia i zależy nawet od pory roku. Wiadomo, że w okresie letnim możemy przyjmować większą ilość wody, ponieważ wydalamy ją wraz z potem. Zbyt duże nawodnienie może przyczynić się do wypłukania niezbędnych minerałów z organizmu i obciążenia pracy nerek. Aplikację jaką wybrałam do dbania o odpowiednie nawodnienie to:

AQUALERT beznazwy

W aplikacji dodajecie informację jaką ilość wody chcecie wypijać w ciągu dnia, a ona będzie przypominać aby trzymać się tej ilości. Jeśli w danym momencie nie możecie, lub nie macie ochoty na wypicie szklanki wody możecie anulować alert, który po pewnym czasie znów przypomni o uzupełnieniu wody.

Jak widzicie zdrowe odżywianie i wypijanie odpowiedniej ilości wody niesie za sobą ogromne korzyści dla organizmu. Jeśli chcecie zrzucić kilka zbędnych kilogramów wyrobienie takiego nawyku pomoże w dotarciu do celu. Jeśli dodacie do tego uprawianie sportu długo będziecie cieszyć się zdrowiem i młodym wyglądem!

_ARA8011 _ARA7967
_ARA8037 zdrowe odżywianie
woda cisowianka perlage _ARA8066
zdrowe żywienie _ARA8021
_ARA0734 Cisowianka Perlage
zdrowe jedzenie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*