Kto ma silne plecy, ten jest silny ogólnie

W ostatnich latach, między innymi dzięki Ewie Chodakowskiej, obserwujemy trend dbania o zgrabną sylwetkę i kondycje fizyczną. Dodatkowo wiosna silnie motywuje do zwiększenia aktywności fizycznej, aby latem z dumą zaprezentować jędrne i wymodelowane ciało.

Niestety najczęściej zabieramy się ostro za dietę, ćwiczenia, skupiając się tylko na swoich newralgicznych partiach ciała. Zapominając często o tym, że najważniejszą istotą ćwiczeń jest całoroczna regularność, umiarkowany wysiłek oraz dbanie o kondycję mięśni przede wszystkim pleców i brzucha. Nadmierne skupianie się na jednej partii ciała, zbyt intensywny wysiłek może skończyć się bolesną kontuzją, rwą kulszową, uszkodzeniem stawów.

Mięśnie grzbietu należą do jednej z najważniejszych grup naszego układu mięśniowego. Ułożone symetrycznie po obu stronach kręgosłupa, zapewniają nam utrzymanie prawidłowej postawy ciała, oraz elastyczność i ruchomość kręgosłupa. To właśnie one, wraz z mięśniami brzucha stabilizują naszą sylwetkę w pionie, chroniąc przy tym nasz kręgosłup. Mięśnie brzucha równoważą napięcie mięśni pleców, dlatego tak ważnym jest wzmacnianie obu tych partii ciała.
Mówią, że kto ma silne plecy, ten jest silny ogólnie. I coś w tym jest, ze względu na wszechstronne zaangażowanie właśnie tej grupy mięśni we wszystkich naszych czynnościach dnia codziennego, wliczając do nich trening. Dlatego ważne abyś już dziś zaczął szczególnie dbać właśnie o tę partię ciała.

Poznajmy zatem zasady poprawnego treningu mięśni grzbietu:

– bezwzględnie przestrzegajmy właściwej techniki ćwiczeń,
– wykonujmy ćwiczenia z właściwym obciążeniem dobranym do naszych możliwości;
– zachowujmy właściwe tempo i płynność ruchów,
– tempo powinno być średnie i wolne, unikajmy wszelkiej gwałtowności;
– właściwa pozycja podczas ćwiczeń wymaga pełnej koncentracji i skupienia.

Ale skąd mamy wiedzieć, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia? Która partia naszego ciała wymaga szczególnej uwagi i wzmocnienia? Jakie ćwiczenia będą dla nas najkorzystniejsze?
Duża część ludzi, którzy zaczynają treningi w domu, nigdy wcześniej nie wykonywała ćwiczeń pod okiem wykwalifikowanego trenera oraz nie mieli styczności z ćwiczeniami grupowymi pod okiem instruktora. To już tylko prosta droga do kontuzji oraz problemów z kręgosłupem. Ciało ludzkie jest symetryczne, natomiast my zazwyczaj obciążamy partie mięśni jednej strony i w większości uzależnione jest to od tego czy jesteśmy prawo czy lewo ręczni. Wykonując codzienne obowiązki, czy podczas treningu nie zdajemy sobie często sprawy z tego, że jedną część ciała wzmacniamy bardziej, a taka dysproporcja prowadzić może do kontuzji i problemów ze zdrowiem!
I tu z pomocą przybywa pomiar siły mięśni w oparciu o platformę BACK CHECK Dr Wolff’a.
BACK CHECK to nowoczesne urządzenie (bramka diagnostyczna), za pomocą którego diagnozuje się zdolności poszczególnych grup mięśni. Pozwala ona ocenić izometryczną siłę mięśni kręgosłupa, nóg oraz rąk. Dzięki niej możemy sprawdzić czy występuje brak równowagi pomiędzy poszczególnymi grupami mięśni, pozwala zbadać wady postawy oraz czy kręgosłup posiada swoją naturalną krzywiznę. Po pomiarze otrzymujemy analizę, która jest podstawą wiedzy dla naszego lekarza, fizjoterapeuty oraz instruktora fitness.
Po omówieniu wyniku opracowywany jest indywidualny trening medyczny w oparciu o metodę Dr Wolff’a. Metoda ta skupia się głównie na wytrenowaniu mięśni głębokich, które stabilizują nasz kręgosłup. Za pomocą unikalnej technologii w urządzeniach medycznych, fizjoterapeuta dobiera zestaw ćwiczeń oraz dba o naszą prawidłową postawę ciała podczas ich wykonywania. Ćwiczenia odbywają się w formie treningu obwodowego i trwają około 60 minut.
Dla kogo dedykowana jest metoda Dr Wolff’a?
– dla osób pracujących przy biurku, za kierownicą, pragnących poprawić sprawność fizyczną,
– dla osób przed i po operacjach kręgosłupa,
– dla osób zmagającymi się z bólami i zesztywnieniem kręgosłupa
– dla uczniów szkół podstawowych, liceum, studentów
– dla sportowców (profesjonalni oraz amatorzy)
– dla seniorów
– przy schorzeniach kolan, urazach i kontuzjach
– dla osób dbających o sylwetkę swojego ciała.
Gdzie dokonać możemy takiej analizy? Ja udałam się do REHAKTYWNYCH, najzdrowszego miejsca w Poznaniu 😀 REHAKTYWNI to grupa profesjonalnych fizjoterapeutów, którzy z niesamowitym entuzjazmem i zaangażowaniem wprowadzają unikatową formę pracy z ciałem.

Dokładne informacje na temat metody Dr Wolff’a znajdziecie na stronie:

www.rehaktywni.pl

Polecam wykonanie takiej analizy, która pomaga zweryfikować wady naszej postawy oraz wykazuje tak naprawdę którą partię ciała należy wzmocnić. Dzięki fachowej pomocy fizjoterapeuty nauczycie się prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń oraz wzmocnicie i zadbacie o swój kręgosłup!

rehaktywni zdrowy kręgosłup
back check analiza
analiza według Dr Wolff'a sprzęt do ćwiczeń kręgosłupa
analiza mięśni wg Dr Wolff'a
Fizjoterapeuta Rehaktywni trening Rehaktywni
jak zadbać o kręgosłup

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*